اخبار الاهلى

بيسيرو:بتروجيت اقوي فريق واجهته..والقادم أفضل

20,354

بيسيرو:بتروجيت اقوي فريق واجهته..والقادم أفضل

 

اعرب البرتغالي جوزيه بيسيرو المدير الفني عن سعادته البالغة بالفوز علي بتروجيت اليوم بالدوري وشرف لي ان أكون مدربا للاهلى.

وقال بيسيرو عقب المباراة طبقا لمراسل اخبار الاهلى ان المباراة كانت صعبة وانه كان نلاعب بتروجت ومديرها الفني احمد حسن وانه يعرفه من ايام المنتخب المصري بمتابعته في التلفزيون واحترافه في اوروبا.

واضاف المدير الفني ان بتروجيت اقوي فريق واجهناه حتي الان و كانوا منظمين وكان فيه صعوبات في اللقاء والهدف جاء في الدقيقة الأخيرة وانه يهنيء اللاعبين علي الفوز .

واشار مدرب الاهلى الي ان الاداء لم يصل للافضل ولازم نتحسن اكتر ومستوانا يعلي واهم شيء فوزنا بالمباراة وفيه شغل كتير لازم نعمله لرفع المستوي مثلا ضورةر ان نحتفظ بالكرة اكبر وقت لقتل المباراة، كان بتروجت ممكن يسجل في الشوط الثاني ، وهو قال للاعيبة احتفظوا بالكرة بشرط يكون فيه تمرير سريع .

واوضح بيسيرو فيه اخطاء بس الوقت قليل جدا علشان يقدر يصحح الاخطاء وأن اهم شيء الفوز وانه راض عن اداء اللاعيبة رغم ان هناك الاكثر لتقديمه مؤكدا انه لايزال يتعرف علي مستوي اللاعبين ونفس الامر لهم للتعرف علي فكره وانه مع الشغل والتدريبات سيكون هناك تثبيت للطريقة التي يلعب بها .

مشيرا:انا اثق في اللاعيبة وامكانياتهم واي اخطاء من اللاعبين انا مسؤل عنها وقال بيسيرو فكرت في الدفع بعبد الظاهر مكان جون انطوي لأنه كان تعبان وانه بعدها غير تفكيره ودفع بمتعب جنب انطوي لزيادة القدرة الهجومية.

شارك برأيك !!